O zákazníky se bojuje všude



Jestli si myslíte, že to mají internetoví podnikatelé se svým byznysem snadnější než ti, kteří se bez internetu obejdou a provozují svůj byznys se zákazníky bezprostředně, máte i nemáte pravdu. Všechno má totiž své přednosti i nedostatky. I takzvané kamenné provozovny, i internet s jeho e-shopy.

žena u počítače

Ten, kdo má skutečnou provozovnu a tam se svými zákazníky třeba obchoduje nebo jim tam poskytuje nějaké služby, to má výhodnější v tom, že může lidi z okolí bezprostředně oslovit. Žije s nimi, lépe vnímá jejich touhy a potřeby a může na ně reagovat. A zákazníci k němu chodí třeba i jenom proto, že to k němu mají kousek. A nevýhoda je vlastně v tomtéž – že k němu chodí jenom ti, kdo jsou v dosahu, kdo to tam nemají daleko. Zatímco lidé ze vzdálenějšího okolí už tu delší cestu obvykle neváží a obchodují s konkurenty, kteří jsou jim bližší. Zatímco pro internetové podnikatele nehraje vzdálenost od zákazníků roli, protože se s těmito dá spojit prostřednictvím internetu kdykoliv a kdekoliv.

Ale znamená to, že jsou internetoví podnikatelé kvůli tomuto ve výhodě? Možná ano a možná také ne. Protože oč je internet rozsáhlejší, o to menší je pravděpodobnost, že tam zákazníci nějakého konkrétního nabízejícího podnikatele najdou. Obchod ve své ulici nikdo nepřehlédne, zatímco internetový obchod nenajde nikdo, kdo neví, kde a jak ho hledat. A tak se musí i internetoví podnikatelé snažit, aby své zákazníky našli a udrželi si je.

vyhledávač Google

A proto je tak důležité brát zbožáky vážně, nepodceňovat je a maximálně využívat to, co nám tyto nabízejí. A to znamená třeba i potřebu auditu podnikatelových aktivit, opravení chyb a kvalitní správu, aby to bylo efektivní. A nezapomenout třeba ani na e-mailový marketing, jímž lze oslovit efektivně ty, kdo mají být osloveni, kdo jsou žádoucí jako zákazníci, za jejichž peníze podnikatelé žijí.

Není to prostě hračka. Ale kdo chce uspět, musí to zvládnout. Nejlépe s profesionální pomocí.